Patlıcan Pizzası


patlıcan pizzası tarifi

Bazen herkese olur, ne yemek yapacağını bulamaz, evdeki malzemelerin hiçbiri sanki yemek yapmaya uygun değilmiş gibi gelir. Bana da öyle oldu, dolapta duran son iki patlıcandan bir şeyler yapmak zorundaydım ama ne yapacağımı bir türlü bulamadım. Sonra patlıcan pizzası yaptım. Birden aklıma geldi 5 dk içinde hazırladım, 15 dk sonra yemeye başlamıştık bile :)


Herkese şiddetle unsuz, glütensiz her türlü katkı maddesinden uzak bu pizzayı tavsiye ediyorum. Kızım pek patlıcan yemez, eşimi yakından tanıyanlar zaten patlıcana karşı hislerini bilir dolayısıyla bizim evde patlıcanın pek hükmü yoktur.

Gerçi artık patlıcan aklandı, bir dönem içinde nikotin var diye pek yüzüne bakılmıyordu ama mor bir besin olması, alkali beslenme için önemli bir besin olması sebebiyle fazlasıyla tercih edilir oldu.

*Patlıcan ile ilgili ufak bir not paylaşmak istiyorum. Pişmemiş patlıcanların içinde solanin adlı bir madde bulunuyormuş bu yüzden çiğ tüketildiğinde zehirlenmelere sebep olabiliyormuş. Pişirip tüketmekte fayda var :)

Patlıcan Pizzası Tarifim:

Öncelikle patlıcanları yıkadıktan sonra halka halka doğradım. Üzerine sırasıyla resimde de belirttiğim gibi ev yapımı salça, peynir, havuç, nane, çeşitli baharatlar ve zeytinyağı ekledim.
patlıcan pizzası tarifi

Daha sonra fırında 180 C'de yaklaşık 15 dk pişirdim. Açıkçası tahmin etmediğim kadar lezzetli oldu.

Hem çok pratik hem de çok lezzetli patlıcan pizzaları yapmak isterseniz en kısa sürede bu tarifi uygulamanızı tavsiye ediyorum.

Eğer farklı bir tarif arar ve karnabahardan nasıl pizza yapılacağını merak ederseniz linkten ulaşabilirsiniz.

Unsuz, Mayasız, Karnabahar Pizzası

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok