Patlıcanlı Kanapeler (kinoa unlu)


glutensiz tarifler


Annem markette kinoa unu görünce dayanamamış almış. Sen bununla kesin bir şeyler yaparsın diyerek bana verdi. Evet yaptım, pek de güzel oldu:) Aslında ben evde kinoaları mutfak robotundan geçirerek un yapmaya çalışıyordum, birileri benim için hazır yapınca mutlu oldum.

Aslında başlangıçta niyetim patlıcanlı kanape yapmak değildi ama malzemeler birleşince bu harika glutensiz, kızartmadan yapılan bir lezzet ortaya çıktı.


Öncelikle tabanını nasıl yaptığımı anlatmak istiyorum. Kinoa ununu ilk defa kullandığım için aslında deneme yaptım, oranlar bir kaç tarif sonra daha net olur diye düşünüyorum. Yumurta, kabartma tozu, zeytinyağı, kinoa ununu sırayla kaba ekleyerek karıştırmaya başladım. Klasik kek tarifimdeki ölçüleri değiştirmeden kullandım. Daha önceden ısıtılmış fırında 170 C'de yaklaşık 20 dk. pişirdim, üstü kızarmaya başladığında fırını kapattım.

Fırında kanapeler pişerken üstü için hazırlık yapmaya başladım. Öncelikle patlıcanları soyarak ve küp küp doğrayarak kararmaması için suda beklettim. Kırmızı ve yeşil biberleri de ince ince doğradım. Biberleri birkaç dakika tavada zeytinyağında pişirdim.

Patlıcanların ise suyunuz süzdükten sonra yağlı kağıt üzerine serdim, üzerinde biraz zeytin yağı ve tuz gezdirdim. Fırında 180 C'de yaklaşık 15 dk ızgara modunda pişirdim. Böylece gereksiz yere kızartma yapmamış oldum.

Daha sonra patlıcanları da tavaya ekledim ve üzerine domates sos ekleyerek biberler ile karıştırdım. Siz domates rendesi veya domatesleri küp küp doğrayarak kullanabilirsiniz ama ben geçen yazdan kalan son konserve domatesi kullanmayı tercih ettim :)

Pişen tabanı su bardağı yardımıyla daire şeklinde kestim. Üzerine süzme yoğurt sürdüm. En son olarak patlıcanlı ve biberli karışımı ekledim. Tek lokmalık, gayet sağlıklı, nefis atıştırmalıklar hazır oldu.

Afiyet olsun.

Malzemeler:

Kanape tabanı için:
2 yumurta
4 yk kinoa unu
1 tk kabartma tozu
2 yk zeytinyağı

Üstü için: (Biraz fazla yapmışım sonra salata olarak tükettik, baştan haber vereyim:)
2 adet patlıcan
2 adet yeşil biber
2 adet kırmızı biber
Domates sosu (isteğe bağlı)

Süzme yoğurt






Hiç yorum yok